Nowości

Ducati Monster 2026 z niepowtarzalnym designem: wszystko, czego potrzebujesz, nic więcej

2025-10-23


Monster to idealny wybór dla motocyklistów poszukujących kultowego, czarującego motocykla, który jest jednocześnie zaawansowany technologicznie i łatwy w prowadzeniu. Kompaktowe, muskularne linie inspirowane pierwszym kultowym modelem z 1992 roku zdobią najlżejszego czterozaworowego Monstera w historii, a nowy silnik Ducati V2 z rozrządem IVT gwarantuje znakomite osiągi i rekordowe interwały serwisowe przeglądów (zaworowy co 45 000 km). Połączenie ramy typu „monocoque”, zawieszenia Showa, układu hamulcowego Brembo oraz zaawansowanego pakietu elektronicznego z trybami jazdy i 6-osiowym sensorem IMU zapewnia zwinność, bezpieczeństwo i radość z prowadzenia motocykla.

W kolejnej odsłonie Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale z dumą zaprezentował piątą generację Monstera – motocykla, który zapisał się w historii motoryzacji. Podczas swojego debiutu na Motor Show w Kolonii w 1992 roku, Monster zmienił koncepcję motocykli sportowych typu naked, dając początek zupełnie nowemu segmentowi. Model, który natychmiast stał się prawdziwą ikoną.




Pierwszy Monster narodził się z genialnej w swojej prostocie formuły: „wszystko, czego potrzebujesz, nic więcej”. Z podwoziem zapożyczonym z Superbike i najlepszym silnikiem do użytku drogowego, Monster łączył w sobie charakter i osiągi, natychmiast podbijając serca motocyklistów. Od tego czasu Monster stworzył globalną społeczność entuzjastów, Monsteristi, którzy wciąż pielęgnują jego ducha i celebrują jego historię. Przez ponad trzydzieści lat Monster ewoluował, nie tracąc przy tym swojej tożsamości. Od dwuzaworowych silników 900, 600 i 750, poprzez wersje oparte na jednostkach Desmoquattro i Testastretta, każda kolejna generacja przynosiła innowacje techniczne i stylistyczne, zachowując jednocześnie swój oryginalny styl i duszę.

Wraz z modelem na rok 2026 opartym na nowym silniku V2, Ducati pisze nowy rozdział w tej wyjątkowej i niepowtarzalnej historii. Piąta generacja Monstera została całkowicie odnowiona, jest jeszcze lżejsza, jeszcze bardziej autentyczna. Jeszcze bardziej Monsterowa.

Nowy Monster został zaprojektowany od podstaw, łącząc lekkość i technologię z niepowtarzalną estetyką. Utrzymał styl pierwszego Monstera w nowoczesnym wydaniu. Bardziej opływowy, sportowy i kompaktowy, nowy Monster urzeka, przywracając cechy stylistyczne, które zawsze wyróżniały go spośród innych naked’ów: charakterystyczny reflektor, zbiornik paliwa, jednoczęściowe siedzenie i krótki, lekki tył.

Przednia lampa, która w projektach motocykli stanowi jego „twarz”, jest w pełni diodowa, o nowoczesnym wyglądzie nawiązującym do różnych elementów stylistycznych gamy Ducati. Kształt podwójnego „C” to w istocie optyczny symbol łączący motocykle typu naked Ducati, który jest tu jeszcze bardziej wyrazisty.


Nowy dwucylindrowy silnik, nowoczesny i charakteryzujący się czystą estetyką dzięki precyzyjnym rozwiązaniom technicznym, to idealna jednostka napędowa dla Monstera. Ten naked bike z Borgo Panigale od zawsze miał silnik V-twin – szlachetny silnik charakteryzujący się smukłą sylwetką, optymalnym rozkładem masy i obniżonymi wibracjami dzięki idealnemu równoważeniu sił pierwszego rzędu – jako jeden ze swoich technicznych i stylistycznych filarów.

Silnik Ducati V2 jest lżejszy (-5,9 kg w porównaniu z poprzednim modelem Testastretta Evoluzione) i charakteryzuje się wysoką wydajnością dzięki układowi rozrządu IVT (Intake Variable Timing). Niskie koszty eksploatacji wynikają z wydłużenia interwałów obsługowych: przegląd obejmujący kontrolę luzów zaworowych występuje co każde 45 000 km, stanowiąc absolutny punkt odniesienia w tej kategorii.

Układ zmiennych faz rozrządu IVT pozwala silnikowi Monstera łączyć elastyczną pracę przy niskich obrotach i moc przy wysokich (111 KM przy 9 000 obr./min), dostarczając ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 4 000 do 10 000 obr./min. Dzięki tej dynamicznej charakterystyce nowy silnik V2 zapewnia wysokie osiągi, nie będąc przy tym wymagającym dla kierowcy.


Podwozie opiera się na ramie typu „monocoque”, dwustronnym wahaczu inspirowanym wahaczem Ducati Hollow Swingarm z modelu Panigale V4 oraz kratownicowej tylnej ramie pomocniczej wykonanej z technopolimeru. Taka konstrukcja w połączeniu z silnikiem sprawia, że nowy Monster jest jeszcze lżejszy od poprzedniego modelu o 4 kilogramy (masa całkowita 175 kg z płynami, bez paliwa). Zawieszenie przednie upside-down Showa o średnicy goleni 43 mm i pojedynczy amortyzator tylny Showa zostały tak skalibrowane, aby zoptymalizować komfort w codziennym użytkowaniu i sportowy charakter w jeździe mieszanej, potwierdzając podwójną duszę motocykla. Nowy Monster jest stabilny i daje kierowcy pewność siebie, a jednocześnie pozostaje zwinny i zapewnia przyjemność z prowadzenia.

Układ hamulcowy Brembo opiera się na przednich tarczach o średnicy 320 mm i radialnych zaciskach M4.32. Aby zapewnić bardziej miękkie początkowe hamowanie w połączeniu z wysoką skutecznością zostały opracowane dedykowane klocki hamulcowe. Dzięki takiemu połączeniu Monster jest zwinny, bezpieczny i przyjemny w prowadzeniu, zwłaszcza w warunkach miejskich. Opony Diablo Rosso IV, w rozmiarach 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu, to topowe drogowe opony Pirelli oferujące przyczepność i bezpieczeństwo w każdych warunkach.

Motocykliści docenią jeszcze niższe siedzenie (815 mm, z możliwością obniżenia do 775 mm przy zastosowaniu akcesoryjnej niskiej kanapy i zestawu obniżającego zawieszenie), które dodatkowo jest węższe niż w poprzednim modelu, co ułatwia stabilne oparcie stóp na nawierzchni. Wyższa i przesunięta do przodu kierownica zwiększa poczucie kontroli podczas sportowej jazdy, a jednocześnie zapewnia wygodną pozycję, gdy jazda staje się bardziej relaksująca. Boczne panele z powierzchnią antypoślizgową wspierają kierowcę podczas hamowania. Jednocześnie stanowią element stylistyczny upamiętniający historię Monstera.

Intuicyjny i przyjemny w prowadzeniu Monster odmienia swoje oblicze jednym naciśnięciem przycisku, poprzez wybór jednego z czterech trybów jazdy. Kierowcy o sportowym zacięciu docenią dynamikę silnika w trybie Sport, gdzie bezpieczeństwo zapewnia elektroniczny pakiet obejmujący DTC (Ducati Traction Control), DWC (Ducati Wheelie Control), EBC (Engine Brake Control) oraz Cornering ABS. Jednocześnie mniej doświadczeni kierowcy i miłośnicy jazdy po mieście łatwiej i szybciej oswoją się z nakedem Ducati dzięki trybom jazdy Road i Urban.

Wszystkimi powyższymi funkcjami można łatwo zarządzać za pomocą nowego joysticka oraz 5-calowego wyświetlacza TFT, który jest kompatybilny z akcesoryjnym systemem multimedialnym Ducati i nawigacją turn-by-turn. Ekran zapewnia czytelność w każdych warunkach a dane mogą być prezentowane w trybach wyświetlania Info Mode: Road i Road Pro optymalizując widoczność najważniejszych informacji i pozwalając kierowcy skoncentrować się na jeździe.


Monster to jeden z modeli Ducati, który najbardziej pobudzał wyobraźnię właścicieli pod względem modyfikacji. Aby zadowolić tych, którzy pragną spersonalizować Monstera, Ducati Performance oferuje szeroką gamę akcesoriów, które podnoszą jego walory estetyczne, takich jak elementy z włókna węglowego i aluminium, czy na przykład sportowe siedzenie z tapicerką z Alcantary. Miłośnicy sportowego designu docenią również homologowane tłumiki z elementami tytanowymi i końcówkami z włókna węglowego, opracowane we współpracy z Termignoni.

Nowy Monster trafi do salonów sprzedaży w dwóch wersjach kolorystycznych (Ducati Red i Iceberg White) oraz w dwóch wersjach: Monster i Monster+, ta druga z nakładką na siedzenie pasażera i owiewką. Obie wersje są również dostępne w wersji 35 kW dla motocyklistów posiadających prawo jazdy kategorii A2.


#Ducati #Monster #iMlegend #DucatiWorldPremiere #Ducati2026 #DWP2026