Nowości

Gama rowerów elektrycznych Ducati E-Bike została zaktualizowana na rok 2022 i rozszerzyła się o nowy segment modelem Ducati Futa

2022-03-03


Ósmy odcinek internetowej serii Ducati World Première 2022 został poświęcony prezentacji nowych modeli z rodziny Ducati E-Bike. Celem Ducati jest zaoferowanie entuzjastom nowych, ekscytujących doznań na dwóch kołach.

W sezonie 2022 największą nowością jest model Futa, czyli pierwszy rower szosowy Ducati z elektrycznym wspomaganiem napędu. Gama rowerów elektrycznych Ducati E-Bike została również wzbogacona o ewolucję modelu MIG-S, a także topowy i limitowany TK-01RR.



Giorgio Favaretto, szef działu Ducati E-Bikes, powiedział: „Projekt Ducati E-Bike narodził się w 2019 roku i od razu postawił sobie za cel oferowanie rowerów, które potrafią zapewnić niezapomniane emocje. Odświeżenie gamy modelowej i włączenie do niej Futy pozwoli powitać nowych entuzjastów w naszej rodzinie".



Ducati MIG-S to zwinny, wydajny i dający radość z jazdy rower all mountain, stworzony do pokonywania szlaków i zapewniania maksymalnej zabawy w każdych warunkach. MIG-S został zaprojektowany przez Aldo Drudi we współpracy z Centro Stile Ducati. Ewoluował stylistycznie, ale również z technicznego punktu widzenia. Model 2022 otrzymał wydajny silnik Shimano EP8 oraz najnowsze komponenty.

Nowa jednostka napędowa Shimano EP8 to wyjątkowo lekki silnik (2,6 kg masy), który zdolny jest dostarczyć do 85 Nm momentu obrotowego przy maksymalnym współczynniku wspomagania wynoszącym 400%. Napęd elektryczny jest dostarczany w sposób płynny i naturalny, aby zapewnić doskonałą kontrolę nad rowerem. Dzięki aplikacji Shimano Etube Project można w dowolnym momencie dostosować charakter pracy silnika do własnych potrzeb, zmieniając poziom maksymalnego momentu obrotowego i czas wspomagania.



Ducati MIG-S jest zdolny do eksplorowania każdej ścieżki, zapewniając kierowcy doskonałe prowadzenie. Nowe zawieszenie, widelec RockShox 35 RC i amortyzator RockShox SuperDeluxe są regulowane i mają skok 150 mm z przodu i 140 mm z tyłu, idealny do bezpiecznego pokonywania każdego terenu. 12-biegowa przekładnia SRAM jest jeszcze dokładniejsza i bardziej niezawodna, a hamulce to mocne 4-tłoczkowe SRAM Guide T z tarczami 203 mm. Na 29-calowym kole przednim zamontowano opony Pirelli Scorpion Enduro S, a na 27,5-calowym z tyłu Pirelli Scorpion EMTB-S. Ogumienie zapewnia maksymalną przyczepność i trakcję na najbardziej wymagających odcinkach i przy dużych prędkościach. Akumulator Shimano 630Wh jest umieszczony pod ramą, zapewniając wyjątkowo nisko położony środek ciężkości i maksymalizując stabilność.



W 2022 roku oferta poszerzy się o również o Ducati TK-01RR Limited Edition. Limitowana wersja to została wzbogacona o najbardziej zaawansowane podzespoły, które poprawiają efektywność jazdy szczególnie na najtrudniejszych odcinkach zjazdowych.

Widelec pneumatyczny Öhlins DH38 wyróżnia się 180 mm skoku i przypomina motocyklowy. Tylny amortyzator Öhlins TTX z 170-milimetrowym skokiem zapewnia niesamowitą kontrolę podczas zjazdów, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej wydajności na podjazdach. 11-biegowa tylna elektroniczna manetka Shimano Di2 XT zawsze zapewnia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń, podczas gdy hamulce Magura MT7 z tarczami 220 mm z przodu i 203 mm z tyłu również pochodzą z motocykla i należą do najmocniejszych dostępnych na rynku . Obręcze z włókna węglowego Crankbrothers Synthesis w rozmiarach 29” z przodu i 27,5” z tyłu pomagają jeszcze bardziej poprawić precyzję jazdy, gwarantując doskonały stosunek masy do wytrzymałości. Całość uzupełnia karbonowa kierownica Renthal, siodełko Physical, a także karbonowa osłona akumulatora.



Najważniejszą nowością Ducati dla serii E-Bike jest model Futa. Nazwa pochodzi od znanej i cenionej przez wielu Ducatisti drogi przecinającej Apeniny, łączącej Bolonię z Florencją. Ducati Futa to wydajny rower szosowy dla tych, którzy chcą trenować, bawić się i pedałować do maksimum, nawet na długich dystansach i podczas pokonywania najbardziej wymagających podjazdów. Lekki e-rower uosabia ducha Ducati, skupiając się na designie, innowacjach, wydajności i zabawie. Rama monocoque z włókna węglowego ma sportową geometrię, ukierunkowaną na aerodynamikę i prędkość. Dominuje kolor szary i czarny z akcentami w kolorze Ducati Red.

Silnik umieszczony w tylnej piaście to FSA System HM 1.0, który maksymalnie dostarcza 250 W mocy i 42 Nm momentu obrotowego, zapewnia płynne i naturalne wspomaganie w każdych warunkach. Jednostka jest najlżejsza i najbardziej kompaktowa w swojej kategorii (3,98 kg). Wyposażona jest w 5 poziomów wspomagania, które można wybierać za pomocą przełącznika Garmin umieszczonego na kierownicy. Aplikacja FSA, dostępna na urządzenia z systemem iOS i Android, umożliwia rowerzyście szybkie i intuicyjne przeglądanie statystyk, pozostałego czasu pracy baterii i stanu naładowania. Za pośrednictwem aplikacji można również pobierać dowolne aktualizacje oprogramowania i komunikować się z centrami serwisowymi FSA na całym świecie.



Dzięki niskiej wadze (12,4 kg w rozmiarze M) i niemal niezauważalnym oporom silnika Ducati Futa jest zawsze responsywna i szybka na płaskich odcinkach. Standardowy zestaw FSA K-Force WE zapewnia wyjątkowo płynną i szybką zmianę przełożeń 2x12 sterowaną bezprzewodowo, mocne hamulce tarczowe 160 mm z regulowanymi, karbonowymi dźwigniami UD i mechanizm korbowy z ramionami pedałów z włókna węglowego.

Karbonowe koła Vision AGX30 wyposażone są w 35mm opony Pirelli Cinturato Velo TLR, które gwarantują przyczepność i wytrzymałością. Akumulator FSA 250 Wh jest wbudowany w dolną poprzeczkę ramy, a opcjonalny range extender 250 Wh pozwala pokonywać jeszcze dłuższe dystanse.



Nowa Futa będzie dostępna również w wersji Limited Edition. Powstanie wyłącznie 50 numerowanych egzemplarzy. Limitowana Futa wyróżnia się między innymi ekskluzywnym malowaniem inspirowanym światem wyścigów Ducati Corse, jeszcze niższą masą, a także najlepszymi na świecie podzespołami.

Modele nowej gamy Ducati E-Bike można zamawiać już u dealerów Ducati.

#DucatiEBikes #ReframingSpeed